donderdag 2 december 2010

Allemaal feestjes

Het is me het weekje wel! Na de uitgebreide pizza lunch op maandag gingen we 's avonds in een kreeft- en krab restaurant eten, ditmaal aangeboden door Astellas. Het was erg gezellig met een groepje collega's en ik werd thuisgebracht, dus kon uitgebreid met de lokaal wereldberoemde Mai Tai cocktail kennis maken.

Dinsdag kwamen Saskia en Sue, de vrouw van een collega, rond lunchtijd naar Skokie om te gaan lunchen bij de Pita Inn, een Midden-Oosters restaurant. Een grote groep collega's ging weer mee. Hiermee wordt meteen duidelijk dat uit lunchen gaan hier heel gebruikelijk is. De meeste collega's gaan 2 of 3 maal per week ergens eten en meestal ben je ook voor 6 tot 8 dollar weer buiten, beter te doen dan even naar de pannakoekenboerderij in Leiderdorp dus. Ik neem meestal mijn eigen broodjes mee, gemiddeld zo eens per week ga ik mee. Maar deze week was anders. Woensdag wel braaf brood gesmeerd en met bijna iedereen hier in ons te kleine keukentje zitten opeten, ook erg gezellig. Op deze donderdag gingen we geheel spontaan naar een Indisch buffet, iedereen was er, dus het was alweer mijn derde afscheidsmaal. Ik kreeg een prachtig diploma aangeboden van de Bioanalytical University in Skokie.

Terug naar Dinsdag. Mijn laatste zaalvoetbalwedstrijd en ik had bijna gescoord. Maar ja, ik blijf een verdediger en kan beter in de weg lopen dan subtiele lobjes of afstandsschoten produceren. Het was leuk om met een stel collega's iedere week in een zaal heen en weer te rennen. Helaas verloren we meestal, soms met grote cijfers, maar de tegenstanders zijn dan ook vaak sterk. Vorige week deden er nog een paar reservespelers mee van de Chicago Fire, de professionele voetbalploeg hier. Dat maakte de 13-0 minder erg.

Woensdag was Saskia 's avonds naar een cookie exchange en ik heb nog wat door het huis gelopen om hier en daar wat te organiseren. Iedereen is een beetje verkouden, dus we gingen een beetje op tijd slapen. Vanavond gaan we de laatste dingen uit alle kasten ruimen, want morgen worden de meubels opgehaald en verhuizen we naar een hotel. De kinderen vinden het allemaal maar spannend en slapen moeilijk in. En worden dus ook moeilijk weer wakker. Dat zal wel niet beter worden de komende dagen. Ik hou jullie op de hoogte en zal foto's plaatsen van ons laatste afscheidsfeestje: de bring-your-own-chair party op zaterdag in ons lege huis. Basisregel is daar: als je een glas drinken neemt moet je het glas mee naar huis nemen. Alles moet weg.

Geen opmerkingen: